Prípadová štúdia z ostrej prevádzky

Doktorka Hladíková získala vďaka Emmy 2 h denne

Keď začala MUDr. Karla Hladíková používať Emmy, v ordinácii konečne prestali vyzváňať telefóny a ona sa mohla bez vyrušovania sústrediť na prácu.

Tiež si prestala na jeden deň v týždni najímať ďalšiu sestru, ktorej jedinou úlohou bolo vybavovanie telefonátov.


Karla Hladíková je praktická lekárka so štrnásťročnou praxou. Pôsobí v Olomouckom kraji a má tri ordinácie.

Jednu v mestečku Potštát a ďalšie v obciach Olšovec a Partutovice. Celkom registruje 1920 pacientov.

Podívejte se, jak Emmy pomáhá v ordinaci praktické lékařky.

„Pacienti jsou z Emmy nadšení a já na jedno kliknutí přeobjednám celé odpoledne.“

MUDr. Jana navrátilová

Vidiecka ordinácia prijíma 80% požiadaviek cez Emmy a lekárka ušetrí až 2 hodiny denne

„Mám 3 ordinácie v malom meste a okolitých dedinách. Vyše polovica pacientov má viac ako päťdesiat rokov. Na zmenu si rýchlo zvykli a 80% požiadaviek posielajú cez Emmy.

Vďaka tomu ma už nevyrušujú neustále telefonáty. Môžem sa sústrediť na pacienta, ktorého mám pred sebou a nehrozí, že z nepozornosti urobím chybu.”

MUDr. Karla Hladíková,
praktická lekárka v Olšovci a Potštáte

Situácia pred Emmy: neustále zvoniaci telefón

Rovnako ako ostatní praktici aj Karla Hladíková cítila v pandémii covidu vyčerpanie.

Zatiaľ čo bežne vybaví priemerne 54 pacientov za deň, počas covidu to bývalo až 100 ľudí za deň. „Bolo to strašné, so sestričkou sme si hovorili, že to už nedávame,” spomína Karla Hladíková.

Hlavným komunikačným nástrojom v jej ordinácii býval telefón, pretože pracovný e-mail lekárka nemala. Ale rodina a známi jej často písali na súkromný e-mail, na WhatsApp alebo posielali smsky. Ďalším spôsobom komunikácie potom bolo klopanie na okná ordinácií, ktoré sídlia v prízemí budov.

Najväčší nápor pacientov býval po víkende a lekárka si preto na pondelky najímala ďalšiu sestru.

„Jedinou náplňou jej práce bolo, že brala hovory. Vždy pacienta ubezpečila, že požiadavku vyriešime k jeho spokojnosti, zapísala si jeho číslo a povedala, že mu zavoláme neskôr a rovno ho upozornila, že to môže byť až v neskorých popoludňajších hodinách,“ hovorí doktorka.

Hoci hovory prijímala predovšetkým sestra, lekárka nemala pokoj na prácu.

„Vyšetrovala som napríklad pacienta, keď v tom prišla sestra s ďalším pacientom na telefóne, ktorý volal napríklad kvôli výsledkom odberov krvi, chcel sa objednať na vyšetrenie alebo žiadal výpis z lekárskej dokumentácie. Práce a telefonátov bolo toľko, že som sa začala báť, že urobím chybu,“ rozpráva Karla Hladíková.

Podívejte se, jak Emmy pomáhá v ordinaci praktické lékařky.

„Pacienti jsou z Emmy nadšení a já na jedno kliknutí přeobjednám celé odpoledne.“

MUDr. Jana navrátilová

Počas pandémie musela lekárka denne vybaviť až 100 pacientov. Emmy jej s tým výrazne pomohla.

Nasadenie Emmy za jedno popoludnie

Keď sa Karla Hladíková dopočula o virtuálnej setre Emmy, ktorá automatizuje rutinnú komunikáciu medzi lekárom a pacientmi, zaujalo ju to.

„Okamžite som Emmy chcela. Vedela som, že je to naša jediná šanca, ako toto náročné obdobie v zdraví zvládnuť a nezblázniť sa,“ smeje sa lekárka.

Keď si na on-line schôdzke prezrela ukážku softvéru, uistila sa, že Emmy je skutočne to pravé. Preto si hneď na nasledujúci deň dohodla ostré nasadenie Emmy. Implementácia bola veľmi rýchla.

Spomínam si, že to bol štvrtok, kedy ordinujem až popoludní. Dopoludnia mi Emmy nasadili a ja som si na webové stránky napísala informačný text. V ňom som vysvetlila, že nám Emmy umožní zvládnuť pretlak práce a požiadala som všetkých pacientov mladších ako 60 rokov o pomoc v tejto ťažkej dobe. Poprosila som ich, aby sa zaregistrovali a začali používať Emmy. Popoludní som otvorila ordináciu a začala s Emmy rovno pracovať,“ hovorí lekárka.

Každého, kto volal, sme rovno požiadali, aby nám pomohol a skúsil sa zaregistrovať do Emmy. Vysvetlili sme so sestričkou, že to nie je povinnosť, ale prosba o spoluprácu.

Sestrička sa s Emmy rýchlo naučila pracovať

Sestra v ordinácii Karly Hladíkovej s počítačom vedela pracovať, ale zatiaľ si vždy vystačila len so základným ovládaním a označovala sa za počítačové "bábätko".

„Trochu som ju do toho hodila. Keď prišla popoludní do práce, povedala som jej, že budeme používať Emmy a vysvetlila jej, ako funguje. Najskôr sa bála, že niečo stlačí zle, ale zvykla si veľmi rýchlo a nakoniec uznala, že to bol dobrý nápad.“

Jednoduchosť ovládania sa ukázala aj vtedy, keď Karla Hladíková potrebovala zástupcu.

„Išla som s rodinou na jarné prázdniny a v ordinácii ma zastupovala moja sedemdesiat ročná mamička, ktorá je tiež lekárka. S Emmy sa naučila pracovať na prvý pokus,“ hovorí Karla Hladíková.

Ako reagovali pacienti?

Aktuálne, po pol roku od nasadenia, prichádza do vidieckej ordinácie približne
‍80 % požiadaviek práve cez Emmy. „Viac ako polovica mojich pacientov má
cez päťdesiat a prácu s Emmy dobre zvládajú. Napríklad práve teraz mi prišla požiadavka
od sedemdesiatjeden ročnej pacientky,“
uvádza lekárka.

Emmy nie je prekážkou ani pre ešte starších pacientov. Za nich obvykle vybavujú veci u lekárov rodinní príslušníci, ktorí s Emmy pracovať dokážu. Cez softvér napríklad ľahko požiadajú o recept na lieky.

„Niektorí mladí pacienti sú z Emmy vyložene nadšení. S negatívnou reakciou, či už u mladých alebo starších pacientov, som sa stretla len raz, spomína.

Dotyčný nechcel Emmy používať a tvrdil, že sa odregistruje. Nakoniec si ale iného doktora nehľadal a začal používať Emmy ako ostatní.

icon skupina

Podívejte se, jak Emmy pomáhá v ordinaci praktické lékařky.

„Pacienti jsou z Emmy nadšení a já na jedno kliknutí přeobjednám celé odpoledne.“

MUDr. Jana navrátilová

Viac než polovica pacientov doktorky Hladíkovej má cez päťdesiat rokov a na Emmy si rýchlo zvykli.

Ako Emmy v ordinácii pomohla

Vďaka Emmy už v ordinácii nevyzváňa nepretržite telefón a Karla Hladíková sa môže sústrediť na prácu.

„Keď pacient telefonuje, musím reagovať ihneď. Keď ale napíše cez Emmy, mám čas pozrieť sa na jeho anamnézu, preštudovať si výsledky testov a v pokoji sa zamyslieť nad najlepším postupom. To je pre mňa obrovská výhoda,“ vysvetľuje.

Dodáva, že so sestrou opakovane poučujú pacientov, že Emmy neslúži pre akútne stavy a problémy a že v takomto prípade majú volať priamo do ordinácie.

„Stáva sa aj to, že pacientovi sama volám, keď jeho požiadavka v Emmy nie je celkom jasná a keď je to vhodnejšie vybaviť osobne.“

Emmy jej prináša pokoj aj v ďalšom ohľade. „Počas pandémie to bolo veľmi náročné. O druhej popoludní sme so sestričkou končili unavené z rozprávania sa s pacientmi. Ale dali sme si kávu, sadli k počítaču a riešili požiadavky v Emmy jednu po druhej. Bolo príjemné, že zrazu nemusím na nikoho hovoriť, či už osobne alebo po telefóne a môžem všetko v pokoji vyriešiť.”

Jej ordinácia tiež využíva funkciu objednávania. Pacient pošle požiadavku, lekárka vyhodnotí, že je potrebná osobná návšteva a sprístupní pacientovi rezerváciu termínu.

Pred covidom som mávala napríklad dvadsať ľudí v čakárni. Teraz ich objednávam po pätnástich minútach, takže sú v čakárni maximálne traja. Ľudia sú spokojní, že nemusia hodiny čakať, a k starému systému by som sa už vracať nechcela. Pacientom prázdna čakáreň vyhovuje a sú radi, že sa môžu objednať na určitý čas.“

Obľúbená funkcia v Emmy

Lekárka si v Emmy obľúbila funkciu, ktorá jej umožňuje informovať pacientov o aktuálnej ordinačnej dobe. Pokiaľ sa napríklad chystá na dovolenku, v predstihu zadá informáciu do softvéru.

„Keď potom pacienti chcú poslať požiadavku, vidia, kedy bude ordinácia zatvorená a kde ich v akútnych prípadoch niekto ošetrí. Vďaka tomu nemusia volať starostovi a zisťovať, čo sa deje, keď im v ordinácii nikto neberie telefón.“

A pokiaľ ľudia pošlú požiadavku napríklad práve cez dovolenku, Emmy im doručí automatickú správu, aby nečakali vybavenie ešte v ten deň, ako sú u MUDr. Hladíkové zvyknutí.

Lekárka tiež oceňuje, že v Emmy môže vyhľadať históriu komunikácie. „Párkrát sa mi stalo, že mi pacient tvrdil, že som mu povedala niečo iné, než čo som mu naozaj povedala. Stačilo mi otvoriť Emmy, pozrieť sa do histórie a bolo po probléme,“ hovorí.

Podívejte se, jak Emmy pomáhá v ordinaci praktické lékařky.

„Pacienti jsou z Emmy nadšení a já na jedno kliknutí přeobjednám celé odpoledne.“

MUDr. Jana navrátilová

Vďaka Emmy nemusí lekárka ihneď reagovať na telefonické požiadavky pacientov, ale prečíta si ich v Emmy a v pokoji si premyslí najlepší postup.

Fungovanie zákazníckej podpory Emmy

S používaním Emmy potrebovala za celý čas poradiť len dvakrát.

„Ak som písala na zákaznícku podporu, odpoveď som dostala do niekoľkých hodín. Keď to raz bolo urgentné, tak som telefonovala a hneď som sa dovolala.“

Jediný technický problém, ktorý zaznamenala, súvisel s internetom. Ten jej v ordinácii na jeden deň vypadol. Lekárka nemohla riešiť požiadavky z Emmy a chýbal jej aj objednávkový kalendár. Dočasne sa musela vrátiť k telefónu a papieru.

„V dnešnej dobe bohužiaľ nemôžem byť bez internetu. Nenapíšem eNeschopenku, nevystavím eRecept. Preto som si už radšej zariadila záložný zdroj internetu, aby som bola pripravená aj na výpadok.“

Denne ušetrí hodinu až dve

Okrem pokoja na prácu priniesla Emmy lekárke aj časovú úsporu.

„Denne vďaka Emmy ušetrím hodinu až dve. Keď predtým totiž zavolal pacient, zapísala som si jeho príznaky na papier, vysvetlila mu ďalší postup či terapiu a potom som si poznámky prepísala do počítača. Vystavila som eNeschopenku a potom pacientovi ešte volala, aby vedel, že je to už zariadené. Teraz mi ľudia všetko napíšu do Emmy a ja to jednoducho prekopírujem do dekurzu. Akonáhle vystavím neschopnosť či vyriešim inú ich požiadavku, pacienta o tom informujem cez Emmy.“

"S Emmy som veľmi spokojná, ušetrí mi veľa času a energie a mám vďaka nej pokoj na prácu," dodáva Karla Hladíková.

Chcete vedieť viac o tom, ako vám Emmy pomôže v ordinácii?

Dohodnite si s nami nezáväznú online ukážku. Predstavíme vám Emmy a zodpovieme všetky vaše otázky.

Kontaktný formulár

Zpráva byla úspěšně odeslána. Ozveme se vám co nejdříve. Děkujeme
Je nám lto, ale něco se pokazilo.
Zkontrolujte si prosím vyplněné údaje a zkuste formulář odeslat znovu.

MUDr. Ondřej Sobotka

Zakladateľ a vedúci lekár Emmy

Tim Young

Zakladateľ a CEO